
Toyota tegner en ny avtale med Hopplandslaget frem til VM i Trondheim 2025 med opsjon på ytterligere forlengelse.
I et krevende bilmarked vil merkevarebygging ha stor verdi for Toyota Norge, og hopplandslagets nye merkevare vil bidra positivt i denne prosessen, melder den norske ledelsen for det japanske bilmerket.
– Vi har hatt stor glede av å følge hopperne som det første landslaget i historien – hvor damer og herrer er sammen, og vil fortsette og underbygge like rammevilkår for begge kjønn. Dette er i tråd med verdiene til Toyota, Vi gleder oss til å forlenge samarbeidet og fullfører i disse dager denne prosessen, skriver ledelsen videre i en pressemelding.
Sportssjef Clas Brede Bråthen er en lettet mann nå, som avtalen er gått i boks. Han og de øvrige i den administrative ledelsen for hopperne, har jobbet lenge for å få flere sponsoravtaler, i et stadig tøffere marked.
Skiforbundet vil ikke gå ut med hvor stor pengesum avtalen er verdt.